چگونه با بازاریابی ایمیلی شروع کنیم؟

آیا می دانستید تعداد حساب های ایمیل 3 برابر بیشتر از مجموع حساب های فیس بوک و توییتر است؟ یا اینکه 6 برابر بیشتر از توییتر امکان کلیک از طریق ایمیل را دارید؟

مرحله 1: اهداف بازاریابی ایمیلی خود را تعیین کنید.

ثبت نام برای یک ابزار ایمیل مارکتینگ مانند Campaign Monitor و شروع به ارسال اولین کمپین می تواند وسوسه انگیز باشد اما قبل از شروع کار، ارزش آن را دارد که یک دقیقه در مورد اهداف خود و آنچه که واقعاً می‌خواهید با ایمیل به آن برسید فکر کنید، زیرا این موضوع نوع کمپین‌هایی را که ارسال می‌کنید، افرادی را که هدف قرار می‌دهید، محتوایی که شامل می‌کنید و نحوه شما تعیین می‌کند اندازه گیری موفقیت ایمیل باید جزء مهمی از هر طرح بازاریابی دیجیتال باشد، زیرا در ایجاد تبدیل و ایجاد وفاداری به برند موثر است.

مرحله 2: لیست بازاریابی ایمیلی خود را بسازید.

اکنون که اهداف خود را مشخص کرده اید و آنچه را که می خواهید از بازاریابی ایمیلی به دست آورید، زمان آن رسیده است که لیست ایمیل خود را بسازید تا بتوانید شروع به ارسال کمپین هایی با این اهداف کنید.

چند راه مختلف وجود دارد که می توانید لیست ایمیل خود را بسازید، اما روش مناسب برای هر کمپین واقعاً به اهدافی که در مرحله 1 ایجاد می کنید بستگی دارد.

مرحله 3: نوع کمپین های ایمیلی را که می خواهید ارسال کنید انتخاب کنید.

انواع مختلفی از کمپین های ایمیلی وجود دارد که بازاریابان می توانید آنها را برای مشترکین ارسال کنید، و نوع انتخابی شما واقعاً به اهدافی که در مرحله 1 ایجاد کرده اید بستگی دارد.

مرحله 4: اولین کمپین بازاریابی ایمیلی خود را ایجاد کنید

اکنون که در مورد اهداف خود تصمیم گرفته اید، کمی مخاطب ایجاد کرده اید و نوع کمپینی را که قرار است ارسال کنید انتخاب کرده اید، زمان آن رسیده که ساخت ایمیل خود را شروع کنید.

ابزارهای ایمیل مانند Campaign Monitor ایجاد کمپین های بازاریابی ایمیلی زیبا را بسیار آسان می کند، اما اصولی وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که بهترین نتایج را از هر کمپین دریافت می کنید.

مرحله 5: نتایج کمپین خود را اندازه گیری کنید.

با اولین ایمیل شما و شروع به باز شدن و کلیک شدن توسط مشترکین شما، می توانید موفقیت کمپین خود را پیگیری کنید.

دو مکان وجود دارد که از طریق آنها می توانید موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را ردیابی کنید: ابزار بازاریابی ایمیلی (مانند مانیتور کمپین) و ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت (مانند Google Analytics).

بخش گزارشات ابزار بازاریابی ایمیلی شما مکانی است که باید به آن مراجعه کنید تا بفهمید مردم چگونه با کمپین های ایمیل شما تعامل داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
اشتراک گذاری محصول: