بازاریابی شبکه های اجتماعی و روش های خاص آن

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای ساختن برند شما، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت است. این شامل انتشار محتوای عالی در نمایه های رسانه های اجتماعی شما، گوش دادن به فالوورها و جذب آنها، تجزیه و تحلیل نتایج و اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی است.

پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی (در حال حاضر) فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، یوتیوب و تلگرام هستند.

همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فهرست‌شده در بالا بیشترین بهره را ببرند.

مروری سریع بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی ابتدا با انتشار شروع شد کسب‌وکارها محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند تا ترافیک وب‌سایت‌های خود را ایجاد کنند و امیدواریم فروش داشته باشند اما رسانه‌های اجتماعی بسیار فراتر از اینکه فقط مکانی برای پخش محتوا باشند، رشد کرده‌اند.

امروزه کسب و کارها از رسانه های اجتماعی به روش های مختلف استفاده می کنند برای مثال، کسب‌وکاری که نگران صحبت‌های مردم در مورد برند خود است، مکالمات رسانه‌های اجتماعی و پاسخ به اشاره‌های مرتبط (گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی و تعامل) را رصد می‌کند کسب‌وکاری که می‌خواهد نحوه عملکرد خود در رسانه‌های اجتماعی را درک کند، دسترسی، تعامل و فروش خود را در رسانه‌های اجتماعی با ابزار تحلیلی (تحلیل رسانه‌های اجتماعی) تجزیه و تحلیل می‌کند کسب‌وکاری که می‌خواهد به مجموعه خاصی از مخاطبان در مقیاس برسد، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی بسیار هدفمند (تبلیغات رسانه‌های اجتماعی) را اجرا می‌کند.

به طور کلی، اینها اغلب به عنوان مدیریت رسانه های اجتماعی نیز شناخته می شوند.

پنج رکن اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی

استراتژی ، برنامه ریزی و انتشار ، گوش دادن و تعامل ، تجزیه و تحلیل و گزارش ، تبلیغات

1. استراتژی

قبل از اینکه وارد شوید و چیزی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. اهداف شما چه هستند؟ چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنند؟ برخی از کسب و کارها از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده می کنند، برخی دیگر از آن برای افزایش ترافیک وب سایت و فروش استفاده می کنند. رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند به شما در ایجاد تعامل پیرامون برندتان، ایجاد یک جامعه و به عنوان کانال پشتیبانی مشتری برای مشتریانتان کمک کنند می‌خواهید روی کدام شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید؟ پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی که در بالا ذکر شد، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، یوتیوب و تلگرام و گوگل پلاس هستند همچنین پلتفرم‌های کوچک‌تر و رو به‌روز مانند Tumblr، Tik Tok و Anchor و پلتفرم‌های پیام‌رسان اجتماعی مانند مسنجر، واتس‌اپ و وی چت نیز وجود دارند هنگام شروع کار، بهتر است چند پلتفرم را انتخاب کنید که فکر می کنید مخاطبان هدف شما در آنها هستند تا اینکه در همه پلتفرم ها حضور داشته باشید چه نوع محتوایی را می خواهید به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطب هدف شما را به بهترین شکل جذب می کند؟ آیا این تصاویر، ویدیوها یا پیوندها است؟ محتوای آموزشی است یا سرگرم کننده؟ یک مکان خوب برای شروع، ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما در پاسخ به این سوالات کمک می کند و این نباید برای همیشه رفع شود شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به نحوه عملکرد پست های رسانه های اجتماعی خود تغییر دهید. برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی عالی، در اینجا راهنماهای طولانی و گام به گام ما در مورد ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی و برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است.

2. برنامه ریزی و انتشار

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک معمولاً با حضور مداوم در رسانه های اجتماعی شروع می شود. نزدیک به سه میلیارد نفر (3،000،000،000!) از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند با حضور در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به برند خود فرصتی می‌دهید تا توسط مشتریان آینده‌تان کشف شود انتشار در رسانه های اجتماعی به سادگی اشتراک گذاری یک پست وبلاگ، یک تصویر یا یک ویدیو در یک پلت فرم رسانه اجتماعی است این دقیقاً مانند نحوه اشتراک گذاری در نمایه شخصی فیس بوک است اما شما می خواهید به جای ایجاد و انتشار خود به خود محتوا، محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید همچنین، برای اطمینان از اینکه دسترسی خود را در رسانه های اجتماعی به حداکثر می رسانید، باید محتوای عالی را که مخاطبان شما دوست دارند، در زمان و فرکانس مناسب منتشر کنید.

3. گوش دادن و تعامل

با افزایش فالوورهای کسب و کار و رسانه های اجتماعی، مکالمات در مورد برند شما نیز افزایش می یابد. مردم در مورد پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما نظر می‌دهند، شما را در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود تگ می‌کنند یا مستقیماً برای شما پیام می‌دهند.

حتی ممکن است مردم در مورد برند شما در رسانه های اجتماعی بدون اطلاع شما صحبت کنند بنابراین شما می خواهید مکالمات رسانه های اجتماعی در مورد برند خود را زیر نظر داشته باشید اگر نظر مثبت باشد، فرصتی دارید که آنها را شگفت زده و خوشحال کنید در غیر این صورت، می توانید حمایت کنید و قبل از بدتر شدن وضعیت، آن را اصلاح کنید.

می‌توانید به‌صورت دستی همه اعلان‌های خود را در همه پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی بررسی کنید، اما این کارآمد نیست و پست‌هایی را نخواهید دید که نمایه رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان را تگ نکرده باشند در عوض می‌توانید از ابزار گوش دادن و تعامل رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید که همه نام‌گذاری‌ها و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی شما را جمع‌آوری می‌کند، از جمله پست‌هایی که نمایه رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان را تگ نکرده‌اند.

4. تجزیه و تحلیل و گزارش

در طول مسیر، چه در حال انتشار محتوا و چه در رسانه های اجتماعی باشید، می خواهید بدانید بازاریابی رسانه های اجتماعی شما چگونه عمل می کند آیا در رسانه های اجتماعی بیشتر از ماه گذشته با افراد ارتباط برقرار می کنید؟ در ماه چند منشن مثبت می گیرید؟ چند نفر از هشتگ برند شما در پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کردند؟خود پلتفرم های رسانه های اجتماعی سطح پایه ای از چنین اطلاعاتی را ارائه می دهند برای به دست آوردن اطلاعات تجزیه و تحلیل عمیق تر یا مقایسه آسان بین پلتفرم های رسانه های اجتماعی، می توانید از طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی موجود، استفاده کنید.

5. تبلیغات

وقتی بودجه بیشتری برای رشد بازاریابی رسانه های اجتماعی خود دارید، حوزه ای که می توانید در نظر بگیرید تبلیغات رسانه های اجتماعی است. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به کسانی که شما را دنبال می‌کنند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

امروزه پلتفرم‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی آنقدر قدرتمند هستند که می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغات خود را به چه کسی نشان دهید. شما می توانید مخاطبان هدف را بر اساس جمعیت، علایق، رفتارها و موارد دیگر ایجاد کنید.

هنگامی که چندین کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی را به طور همزمان اجرا می کنید، می توانید از ابزار تبلیغات رسانه های اجتماعی برای ایجاد تغییرات عمده، خودکارسازی فرآیندها و بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
اشتراک گذاری محصول: